Alla inlägg under februari 2014

Av Nathalie - 20 februari 2014 12:43

Jag är ganska värdelös på att komma på något att skriva om här haha..

Illa..

Letar lite idéer på Mandas blogg men jösses, jag vill oxå vara en tokig 16-åring igen så man kan få ur sig vad som helst.

Men rolig quiz du hade, Mandis!

Vann jag?

Öh förresten, vad får den som har flest rätt?


Haft problem med magen nu ett par dagar, kan typ bara få ner bröd och filmmjölk så får väl bli ett besök på VC imorgon om det inte är bättre. De känner ju igen mig sen förr på det stället kan jag lova. Är det inte magen så är det ryggen eller knäna, annars konstant migrän eller varför inte sjukt ont i varje muskel i kroppen.

Jättekul att ha en sjukdom som heter Fibromyalgi vilket gör att smärta i muskler och leder flyttar runt en hel del.

Inget skoj alls så jag önskar ingen den sjukdomen.


Men jaha vad står på schemat denna snöiga februari-dag?

Jovars ska väl ut till hästarna och låta Caprice få springa av sig ordentligt med Trixie och Samantha.

Tyvärr blir hans motion lidande ibland på grund av mina mindre besvär men han håller alltid humöret på topp och även om han är rastlös så hittar han inte på massa ofog så som allmäna bus, utan han ligger och tuggar på sina märgben istället.

Hittade en valpbild på yrvädret =) ''


 


Och så här ser han ut som vuxen

 

Ja det är mamma som försöker få ordning på nått efter en cykeltur ;)


Nej det var nog allt för idag tror jag.. Håll till godo.



Av Nathalie - 4 februari 2014 12:27


Är det bara jag som tycker att veckorna springer fram?

Redan februari... Känns som att det var förra veckan man hade fullt upp med allt julfirande och alla bestyr där till.


Jahaja... kom nyss hem efter några timmar på skolan.


Idag diskuterade vi  att man måste acceptera att andra kanske inte har lika lätt för sig i skolan.

Eleverna var väldigt duktiga och det kändes som att det vi sa nådde dem.

Redan lektionen efter så fick vi ett strålande resultat.

Finns en kille i den klassen som har jättesvårt för matematik.

Ungarna sitter två och två i sina bänkar och det var verkligen en fröjd att se hur hans bänkkompis hjälpte honom med en svår uppgift.

Leendet på denna pojken när han fick rätt svar var oslagbart.

Det är så viktigt att de lär sig att hjälpa och stötta varandra redan nu.


Så nu sitter man vid köksbordet och tänkte få i sig lunchen innan det blir till stallet en vända.

Känns ju som att det faktiskt går att rida ut i skogen nu när snön smälter.

Lycka!

Haha jag är verkligen ingen tävlingsmänniska.

Föredrar en mystur i skogen framför att hålla på med träningar, tävlingar och att nå toppen hela tiden.

Visst har Rille några rosetter från lite CR-rundor men det är ju mest för skojs skull.


Ja just ja... För er nyfikna så kan jag säga att bion var bra=)

Inga klagomål alls och vi var ett härligt gäng som gick och såg på filmen.

Kommer dock inte ihåg vad den hette.

Inte lätt att redan vara senil.... Suck!


Nej, nu vare det där med att lyfta på arslet och värma gårdagens lasagne i micron...


Ha det bäst alla!


 

Bild från google men guuud sååå söta de är de små liven   

Presentation

Andra bloggerier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards