Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

Ny vecka, nya tag

Av Nathalie - 4 februari 2014 12:27


Är det bara jag som tycker att veckorna springer fram?

Redan februari... Känns som att det var förra veckan man hade fullt upp med allt julfirande och alla bestyr där till.


Jahaja... kom nyss hem efter några timmar på skolan.


Idag diskuterade vi  att man måste acceptera att andra kanske inte har lika lätt för sig i skolan.

Eleverna var väldigt duktiga och det kändes som att det vi sa nådde dem.

Redan lektionen efter så fick vi ett strålande resultat.

Finns en kille i den klassen som har jättesvårt för matematik.

Ungarna sitter två och två i sina bänkar och det var verkligen en fröjd att se hur hans bänkkompis hjälpte honom med en svår uppgift.

Leendet på denna pojken när han fick rätt svar var oslagbart.

Det är så viktigt att de lär sig att hjälpa och stötta varandra redan nu.


Så nu sitter man vid köksbordet och tänkte få i sig lunchen innan det blir till stallet en vända.

Känns ju som att det faktiskt går att rida ut i skogen nu när snön smälter.

Lycka!

Haha jag är verkligen ingen tävlingsmänniska.

Föredrar en mystur i skogen framför att hålla på med träningar, tävlingar och att nå toppen hela tiden.

Visst har Rille några rosetter från lite CR-rundor men det är ju mest för skojs skull.


Ja just ja... För er nyfikna så kan jag säga att bion var bra=)

Inga klagomål alls och vi var ett härligt gäng som gick och såg på filmen.

Kommer dock inte ihåg vad den hette.

Inte lätt att redan vara senil.... Suck!


Nej, nu vare det där med att lyfta på arslet och värma gårdagens lasagne i micron...


Ha det bäst alla!


 

Bild från google men guuud sååå söta de är de små liven   

 
 
Manda

Manda

4 februari 2014 12:43

Caitie hälsar att hon vet exakt varför du inte minns vilken film det var.
Så går det när man pussas med "sällskapet" under hela föreställningen ;)

Pussipuss

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Nathalie

4 februari 2014 12:44

Haha hälsa din systeryster att hon har så fel så.
Det är ingen kille i görningen!

Puzz

 
Manda

Manda

4 februari 2014 12:47

Ha Ha Ha!
Det tror vi vad vi vill på... Du kan inte ha hemligheter för oss vettu =)

Näe men kom till stallet nu så rider vi ut alla tre!
Felizia behöver lite miljöträning så era galenpannor passar utmärkt för att lära henne att hon är lååååååååååååångt över deras nivå för hon skyggar inte från allt mellan stenar och brevlådor som de har sett 13000 ggr innan :D

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Nathalie

4 februari 2014 12:49

Haha jag vet!
Just därför jag inte har några!

Hahaha förstår inte alls vad du menar nu?
Vet du inte att det bor ett monster som hoppar upp och skrämmer hästarna tills de dör och äter upp dem, i varje brevlåda och sten??

 
Manda

Manda

4 februari 2014 12:50

Hahaha nej faktiskt inte...
Men Rille hälsar att monstret heter Berra och är extra hungrig idag!

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Nathalie

4 februari 2014 12:51

Aj då!
Jag plockar med limtuben så man sitter kvar i sadeln idag då ;)

 
Manda

Manda

4 februari 2014 12:54

Haha gör det!

För barbacka på ditt benrangel är väl ingen höjdare anar jag ;)
Men du, räcker en limtub? Har nog ett par stycken här hemma ifall du glömmer den annars :P

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Nathalie

4 februari 2014 12:55

Haha njaa det finns ju skönare hästar att rida barbacka på ;)

Hahaha menar du att jag är senil nu?
Vart har du fått det ifrån?
Jag har minne som en guldfisk... varar i 3 sekunder;)

 
Manda

Manda

4 februari 2014 12:58

Haha Precis Natha!
Men äre inte jobbigt att lära sig gå och prata med mera jämt?

Fast bra egentligen, träffa nya personer varje dag!
Du, jag vet om ett fint äldre boende inne i stan åt dig! Ska jag ringa och boka en plats??

:P

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Nathalie

4 februari 2014 13:00

Jo, men man har ju en hög IQ så det är gjort på 12 min =)

Haha ja gör´t! Och dagis har en plats till dig så jag har redan fixat in dig! Du börjar på torsdag kl. 08.17 ;)

 
Manda

Manda

4 februari 2014 13:02

Kanoners!
Men kollade du så de hade klossar? För annars vill jag inte gå dit! DET MÅSTE FINNAS KLOSSAR FFS!!!!!!!!!!

Pallra dig hit nu!
Starta gamle Volvon och BRUMMMBRUMMBRRRRRRRRUMMMMM!

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Nathalie

4 februari 2014 13:03

Lugn gumman, de har klossar, i rött, grönt och blått sen fanns det gula också men fyra färger kanske är lite för avancerat för dig att hålla reda på ;)

Haha jag ska! Ses snart!

 
Manda

Manda

4 februari 2014 13:04

PHU! Min dag är räddad! Det finns klossar!
Vaddå för avancerat? Hörru du! Jag ska kasta hästskit på dig när du kommer!

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Nathalie

4 februari 2014 13:05

;)
Haha gör så du!

 
Becca

Becca

7 februari 2014 15:12

Herregud vad jag skrattade åt detta ;D
Ajja tack så sjukt mycket för det du sa om Jocer, det värmer!
Men hörre duru, Dricka vin?! Neeej fy fan.

Helvete nu vart jag också nyfiken men lova att det kommer liiite detaljer om honom när du "är 100% säker" för nått lurt verkar ligga i görningen :P
//Becca

http://www.beccasblogg-.bloggplatsen.se

Nathalie

20 februari 2014 12:35

Haha det finns inget i görningen!

Varsågod, =) Var stolt över honom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 5 april 2014 23:22

Äntligen lugnt och skönt nu, bara tvn som står på med låg volym. Åh vad härligt!   Varit fullt av liv då mormor bjudit hela släkten på kalas för att fira sin 86 årsdag. Inte fick vi hjälpa till med något direkt! Haha det är liv i gumman. Härli...

Av Nathalie - 22 mars 2014 22:52

Jaha just ja, blogga med. Haha det händer sjukt mycket just nu ändå vet jag inte riktigt vad jag ska berätta om.   Ja, Caitlin. Det är en kille med i bilden. Men vi tar det lugnt och stadigt. Inget förhastat alls. Känner mig lite kluven om de...

Av Nathalie - 20 februari 2014 12:43

Jag är ganska värdelös på att komma på något att skriva om här haha.. Illa.. Letar lite idéer på Mandas blogg men jösses, jag vill oxå vara en tokig 16-åring igen så man kan få ur sig vad som helst. Men rolig quiz du hade, Mandis! Vann jag...

Av Nathalie - 31 januari 2014 11:22

Min lediga dag!  Bakat kladdkaka och mumsat på. Så har varit ute och lekt med min systerdotter och Caprice nu på förmiddagen och snart ska vi åka till stallet.   Haha Leanne är helt underbar, endast 8 år gammal och givetvis så ska hon rida ...

Av Nathalie - 30 januari 2014 11:53

Finns verkligen inget bättre än att komma hem till en jätteglad hund. Att se hans lycka gör att alla mina sorger och problem försvinner =)   Gick bra att jobba idag med haha. Så nu lite lunch och sedan iväg till stallet. Ikväll blir det...

Presentation

Andra bloggerier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards