Direktlänk till inlägg 5 april 2014

Njuter av tystnaden...

Av Nathalie - 5 april 2014 23:22

Äntligen lugnt och skönt nu, bara tvn som står på med låg volym.

Åh vad härligt!


Varit fullt av liv då mormor bjudit hela släkten på kalas för att fira sin 86 årsdag. Inte fick vi hjälpa till med något direkt! Haha det är liv i gumman. Härligt att se.  Så blev att åka iväg tidigt imorse då hon bor utanför Kalmar så är några mil att köra. In med hundarna bak och en stor termos kaffe. Tur man slapp köra själv hela vägen.

Men jösses, hur stor släkt har jag? Tror att vi var över 30 pers och massa kakor, tårta, mat, kaffe... Ja riktigt pensionärkalas och morfar som satt i sin stol och muttrade om att snaps eller två hade ju inte suttit fel.

Min Mormor är inte så glad i alkohol och det är med stor förtret hon serverar konjak till kaffet.  Men jag lovade att köra hem så blev bara en slät kopp =)


På vägen hem stannade vi på IKEA för lite inköp och varför skulle hela befolkningen handla där just idag? När jag för en gångs skull övertalade Patrik att komma med in... Typiskt. Hur ska jag nu nämna att jag och syrran tänkte ta med oss våra män till Ullared i slutet av månaden? Får locka med att de kan besöka baren kanske :)


Imorgon står det absolut ingenting på schemat. Rille behöver röra lite på sig och så ska jag kolla över Silvers hälta. Hoppas att den snart är över. Annars får jag nog kontakta veterinären. Börjar bli lite orolig, men lade på ett kylbandagé nu igår och Nina ringde och sa att han verkade bättre och lovade att lägga på ett nytt inatt. Skönt att man har folk som gärna hjälper till i stallet =) Så hoppas att min Silverponke snart är frisk!


Oj vad trötta Caprice och Towa är! De snarkar ikapp med Patrik just nu då vovvarna var barnens favorit på kalaset och det var massa stoj i trädgården till deras föräldrars förtret. Men våra hundar är ju världens snällaste och båda två älskar barn så ingen risk för oro där inte! ;)  Nej jag ska nog dricka upp mitt te och kolla klart på tv innan jag oxå kommer somna gott!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 22 mars 2014 22:52

Jaha just ja, blogga med. Haha det händer sjukt mycket just nu ändå vet jag inte riktigt vad jag ska berätta om.   Ja, Caitlin. Det är en kille med i bilden. Men vi tar det lugnt och stadigt. Inget förhastat alls. Känner mig lite kluven om de...

Av Nathalie - 20 februari 2014 12:43

Jag är ganska värdelös på att komma på något att skriva om här haha.. Illa.. Letar lite idéer på Mandas blogg men jösses, jag vill oxå vara en tokig 16-åring igen så man kan få ur sig vad som helst. Men rolig quiz du hade, Mandis! Vann jag...

Av Nathalie - 4 februari 2014 12:27

  Är det bara jag som tycker att veckorna springer fram? Redan februari... Känns som att det var förra veckan man hade fullt upp med allt julfirande och alla bestyr där till.   Jahaja... kom nyss hem efter några timmar på skolan.   Ida...

Av Nathalie - 31 januari 2014 11:22

Min lediga dag!  Bakat kladdkaka och mumsat på. Så har varit ute och lekt med min systerdotter och Caprice nu på förmiddagen och snart ska vi åka till stallet.   Haha Leanne är helt underbar, endast 8 år gammal och givetvis så ska hon rida ...

Av Nathalie - 30 januari 2014 11:53

Finns verkligen inget bättre än att komma hem till en jätteglad hund. Att se hans lycka gör att alla mina sorger och problem försvinner =)   Gick bra att jobba idag med haha. Så nu lite lunch och sedan iväg till stallet. Ikväll blir det...

Presentation

Andra bloggerier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards