Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Slapparmorgon

Av Nathalie - 28 januari 2014 10:20

Idag tog jag och Caprice en riktigt lååång frukost här hemma.

Gosa i soffan och njuta av en god frukost innan vi tar tag i dagen.

Man ska unna sig en sådan morgon emellanåt, annars är det bara upp ur sängen, på med kläderna, ut med hunden och iväg till jobb men idag är jag faktiskt ledig. =)


Så Caprice ska få leka med Samantha, Trixie och Chassita hela dagen idag. Han blir helt överlycklig av att få vara med sina brudar, som tur är så är han kastrerad men det bryr han sig inte om. Skönt att kunna släppa alla hundarna tillsammans så de får leka av sig ordentligt!


Jag och Caitlin planerar att åka in till Hööks en runda, något hittar man alltid och jag fick minsann höra en riktig svordomsvisa från henne igår när hennes fölunge återigen förstört sitt täcke.

Visst har hon päls men den skyddar lagom mot blåst och snö just nu.

Sen ni som känner Caitie vet nog hur nojig hon är med sina hästar... :)


Sliter Rille av sig sitt täcke så får han faktiskt skylla sig själv oftast - och bära runt på mig i hagen för att leta upp det!

Å andra sidan så har gått på lösdrift innan så han har väl inte riktigt förstått det här med täcken och stall varje dag den här årstiden, men det är skönt att slippa borsta bort 1 ton päls varje dag framåt våren. Räcker med ett halvt ;)


Nej nu ska vi nog ta och börja göra oss i ordning här och se om gamle Volvon startar idag!

Ha en go dag alla!


Självklart bjuder jag på ännu en bild av en fantastisk travhäst från förr.


 

GREYHOUND

*: 1932 - 1965

e. Peter the Great


Behöll sitt snabbhetsrekord på Hambletonian-loppet i hela 31 år, mellan 1938 till 1969 och var väldigt populär häst inte minst för att han var en skimmel.

 
 
Caitie

Caitie

28 januari 2014 11:00

Latisar hahaha!
Fan vad gött, här har man varit igång sen halv 6 i morse...

Åh vare inte Greyhound som de körde med dubbla träns på?
Fin var han i alla fall!
När kommer de svenska hästarna då? ^^

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Nathalie

28 januari 2014 16:52

Haha jajjemensan, att vi är! XD

Jovisst vare han, men min hjärna kopplar inte varför...

Hahaha mja ja jo... Ina, Ego och nåra till kan vi la bjuda på

 
Becca

Becca

28 januari 2014 17:58

Välkommen till klubben! I lata mornar' klubben ligger vi i sängen tills klockan skriker åtta på morgonen och fastän man har tid och passa (klockan nio då) så kan man alltid ta en tupplur i soffan med halvsminkat face :D

Min häst är för fet...Har letat i snart två år efter ett passande täcke men nej fan... Sen bor man ju där man bor så det är 23mil till närmaste Hööks butik...så...

Nehe..ska man terra sina kompsiar nu måntro? Jo visst ja! Sofia hade ju bakat kladdkaka :D
Kram!

http://www.beccasblogg-.bloggplatsen.se

Nathalie

29 januari 2014 17:36

Haha tackar för det =) Jo jag vet hur det är... Klockan gör så att man alltid bara har 5 minuter på sig, oavsett om man går tre timmar innan man ska åka...

Jasså? Det lät inget vidare alls, jag får väl vara glad att min är smal som ett sträck och Silver är "normal".
Du får lycka till, den som söker ska finna heter det ju.

Kladdkaka är ju aldrig fel :P
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 5 april 2014 23:22

Äntligen lugnt och skönt nu, bara tvn som står på med låg volym. Åh vad härligt!   Varit fullt av liv då mormor bjudit hela släkten på kalas för att fira sin 86 årsdag. Inte fick vi hjälpa till med något direkt! Haha det är liv i gumman. Härli...

Av Nathalie - 22 mars 2014 22:52

Jaha just ja, blogga med. Haha det händer sjukt mycket just nu ändå vet jag inte riktigt vad jag ska berätta om.   Ja, Caitlin. Det är en kille med i bilden. Men vi tar det lugnt och stadigt. Inget förhastat alls. Känner mig lite kluven om de...

Av Nathalie - 20 februari 2014 12:43

Jag är ganska värdelös på att komma på något att skriva om här haha.. Illa.. Letar lite idéer på Mandas blogg men jösses, jag vill oxå vara en tokig 16-åring igen så man kan få ur sig vad som helst. Men rolig quiz du hade, Mandis! Vann jag...

Av Nathalie - 4 februari 2014 12:27

  Är det bara jag som tycker att veckorna springer fram? Redan februari... Känns som att det var förra veckan man hade fullt upp med allt julfirande och alla bestyr där till.   Jahaja... kom nyss hem efter några timmar på skolan.   Ida...

Av Nathalie - 31 januari 2014 11:22

Min lediga dag!  Bakat kladdkaka och mumsat på. Så har varit ute och lekt med min systerdotter och Caprice nu på förmiddagen och snart ska vi åka till stallet.   Haha Leanne är helt underbar, endast 8 år gammal och givetvis så ska hon rida ...

Presentation

Andra bloggerier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards